Presse und Medien

© Lars Gruber

Das Journal of Marketing hat in seiner aktuellen Ausgabe den Artikel „Device Switching in Online Purchasing: Examining the Strategic Contingencies" von Evert De Haan, P. K. Kannan, Peter C. Verhoef und Thorsten Wiesel publiziert. Wir gratulieren den vier Autoren ganz herzlich zu diesem sehr schönen Publikationserfolg.  Journal of Marketing Journal of Marketing webinar series [mehr]

Tobias Sichert's single author paper "Structural Breaks in the Variance Process and the Pricing Kernel Puzzle" has been accepted for presentation at the Annual Meeting of the American Finance Association 2019 in Atlanta. The AFA is one of the largest and most competitive conferences in Finance.[mehr]

Maddalena Davoli has won the M. Jesús San Segundo Second Prize Award of the “Economics of Education Association” for presenting the paper “Financial Literacy and Socialist Education: Lessons from the German Reunification” at the XVII Meeting of the association in Barcelona. The prize goes to the best paper presented by young authors. The paper is joint work with Jia Hou (SAFE). Maddalena Davoli...[mehr]

Seonho Shin, doctoral student at the department of Empirical Economics and International Economic Policy, won the Best Paper Award of the French National Center for Scientific Research[mehr]

Dr. Elia Berdin‘s Dissertation "Essays in Microprudential and Macroprudential Supervision in Insurance” wurde im Rahmen des Forschungspreises 2018 des Frankfurter Instituts für Risikomanagement und Regulierung (FIRM) als eine der drei besten eingereichten Dissertationen ausgezeichnet. Dr. Berdin, ein Alumnus des Lehrstuhls für Versicherung und Regulierung und des ICIR, konnte hierbei seine...[mehr]

  Die Sheth Foundation zeichnet die Frankfurter Professoren Hinz und Skiera mit dem Journal of Marketing Long-Term Impact Award für den nachhaltigen Einfluss ihres Beitrags Hinz, O., Skiera, B., Barrot, C., and Becker, J.U. (2011), ″Seeding strategies for viral marketing: An empirical comparison,″ Journal of Marketing, 75(6), 55‒71 auf die Marketingforschung aus. Die Auszeichnung wird...[mehr]

Dr. Martin Haferkorn wird für seine Dissertation “High-Frequency Trading in Fragmented European Equity Markets – Implications for Market Quality“ (Betreuer: Prof. Dr. Peter Gomber) mit dem Hochschulpreis des Deutschen Aktieninstituts ausgezeichnet. Auf dem Jahresempfang 2018 des Deutschen Aktieninstituts bei der BASF in Ludwigshafen wurde Herr Dr. Martin Haferkorn für seine Dissertation...[mehr]

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